Gamereactors oppdrag er å levere kvalitetsinnhold til deg, våre brukere, og bringe dere ferske nyheter, anmeldelser og previews fra den fantastiske spillverdenen, men vårt levebrød er annonser, og annonser på Internett forandrer seg konstant. Gamereactor må også forandres litt for å imøtekomme disse praksisene, uten å ofre brukeropplevelsen, selvfølgelig. Vi eksisterer for brukerne, og vi ønsker å skape en så sømløs opplevelse for dem som mulig. En av måtene markedsføring på Internett har utviklet seg i det siste er gjennom sponset innhold, og her tenker du kanskje allerede på såkalte "falske artikler" som kaster ut all integritet og leker med den journalistiske kvaliteten. Det er ikke det vi ønsker i det hele tatt. Derfor, over tid, vil visse tekster dukke opp på Gamereactor, som vil være tydelig merket som sponset innhold, dvs. en tekst som har blitt sendt til oss av en annonsør, eller som vi har produsert på deres vegne, som skal gi leserne og de som er interesserte en mer detaljert innsikt i et gitt produkt. Vi ønsker ikke at dette innholdet skal passere som redaksjonelt innhold produsert av Gamereactor, men vil tilpasse teksten til å passe vår redaksjonelle linje, og disse sponsede artiklene vil ikke vises som originalt innhold. Vi mener imidlertid at det er en rekke fordeler ved å annonsere på denne måten. Du kan velge å klikke deg inn på en av dem for å lære mer om et gitt produkt, eller unngå dem helt. Samtidig har Gamereactor en rekke retningslinjer for hva som kommer gjennom nåløyet. Dermed må produktet ha en viss relevans for brukerne våre. Vi ønsker å utvikle oss og henge med i tiden, og dette skjer slik at vi kan fortsette som en virksomhet, men også for at vi skal kunne gi deg kult innhold. Vi håper du har forståelse for det. Send eventuelle tilbakemeldinger til [email protected]
En av disse forandringene handler om ”sponset innhold”. I enklte trekk er dette tekster som i ulike grader finansieres og/eller produseres av en av våre annonseringskunder. Slikt har allerede vært en del av britisk og amerikanske spillpresse i over fem år, så det er ikke noe nytt vi har kommet på. Selv om disse tekstene altså ikke er produsert av oss i Gamereactor, ønsker både vi og annonseringskundene våre at det skal se ut som alt annet Gamereactorredaksjonen lager selv. Som vanlig har er det selvsagt helt opp til deg selv om du ønsker å klikke på materialet som markeres med "sponset" eller ikke. Vi prøver stadig å begrense bruken av slike tekste, og tydelig markere dem som annonser.
Merkevareinnhold på Gamereactor bruker våre plattformer til å fortelle engasjerende og relevante historier til våre brukere. Alt innhold som er betalt for av et varemerke regnes som opprinnelig innhold og fremstår som en naturlig del av nettstedet. I motsetning til annonser er det en lengre form av innhold, for eksempel en artikkel, video eller casestudie som er laget for å være så informativ som mulig om et bestemt produkt eller en bestemt tjeneste. Disse vil alltid være tydelig merket slik at du kan skille dem fra redaksjonelt innhold, men de er fremdeles laget av Gamereactor-ansatte, og selv om det ikke er en anmeldelse eller liknende, streber vi etter å være sannferdig og saklig, og vil ikke si noe som er usant om produktet. På samme måte som vanlig redaksjonelt innhold, kommer sponset og betalt innhold til å være på nettstedet for alltid, slik at leserne kan lese vårt syn på spesifikke produkter og tjenester.
Vi vil endre oss for å følge resten av den utviklende spillmarkedet, Dette betyr først og fremst å fokusere på deg som leser og seer med å levere en spillside som er både underholdende og informativ. Samtidig betyr det også at vi må levere annonser av et format og funksjon som annonsørene våre finner tilfredsstillende. Du må gjerne fortelle hva du synes om dette og hvordan sponset innhold fungerer, noe du kan gjøre med å sende en mail til [email protected]