Minecraft

Minecraft, et spill av svenske Mojang. Minecraft er et eksempel på et spill som ikke er ferdig ennå, men som fortsatt er utgitt. Det vokser med deg, og du koser deg med det. Det er et spill som kommer til å bli oppdatert en inn i fremtiden, før de starter på et nytt prosjekt.
Sjakktrekket Mojang gjorde når de la ut spillet så tidlig, har gjort dem styrtrike og berømte.

Gameplayen i Minecraft er sterk, selv om den har noen mangler. Man må få tak i bedre utstyr, man må grave for å få bedre utstyr, man kan finne huler og kamre. Men, selv om du har så mye du kan lage, mangler det noen spesielle ting. Som, for eksempel et undervannstempel der du må bekjempe en boss for å få tak i Poseidons trefork, eller noe sånt. Selv alt utstyret ditt blir slitt vekk i Minecraft, mangler det litt flere superting, som du måtte bekjempe en boss som bare er der når du ikke har supertingen.

Det er her mod support kommer inn. Mojang har gjort enda et sjakktrekk. Når de la ut en sensurert sourcecode for Minecraft, åpnet de for et dusinvis gode mods. Dessverre ser det ut som noen av de som var mest lovende, Aether og Artifacts modsene, har stoppet opp litt. Men, Minecrafts mod verden er rik på perler, Industrialcraft, for eksempel, som gir de som er lei av grunngameplayen noe mer å gjøre. Mojangs nylige beslutning å gi ut den usensurerte sourcecoden til noen, gode, kjente, til å stole på moddere, viser en lys fremtid for Minecraft mods.

Det som gjør Minecraft til et bra spill, er byggingen og mekanismer. Det er ikke mye å si på det. Minecraft åpner for praktbygg, selv om det er noen mangler. Man kunne lagt til flere dører, som av alle metaller, og flere slabs og stairs i alle metaller, for å kunne lage finere bygninger. Minecraft har en egenskaps til å bygge enkelt, fortjener nesten en 10/10, og det er uten alt annet som gjør spillet til en perle.

Minecrafts graffikk har blitt kritisert, siden hele verdenen er bygd opp av like store blokker, pluss vann og lava. Men, det er noe med det at alt er av blokker, som gjør spillet så genialt enkelt å bygge uten å ha guddommelige krefter. Og utsenet kan man endre med en rekke av texturepacks. Så det det burde vel gjøre alle fornøyd.

Minecraft har også servere, som man kan ha mods på, og åpenbart, spille med venner. Det er ikke mye å si om serversystemet på Minecraft, bortsett fra at det kan være litt småvanskelig å hoste en egen server, med mindre du kan litt om data, siden du enten må Port forwarde serveren, eller bruke Hamachi.

Alt i alt, er Minecraft en perle alle som kaller seg en PC gamer bør ha. Prisen er ikke så høy, og spillet er vært prisen. Minecraft kommer snart til Xbox og til en mobil, og, om ett år, er det ikke sikkert man kan kalle seg en Xbox gamer uten å ha spillet. Derfor, gir jeg Minecraft 10/10, siden det vil nok bli en klassiker.

Medlemsanmeldelser7
Samlet karakter: 9.7/10
1